تبلیغات
Assassin's Creed - نکات جالب در ساخت بازی
Assassin's Creed

فرقه ی قاتلین

نکات جالب در ساخت بازی

پنجشنبه 15 اردیبهشت 1390

نوع مطلب :بازی اساسین کرید (انجمن برادری)، 

نکات جالب در ساخت بازی:

*اعضای ساخت بازی برای طراحی هر چه دقیقتر محیط ها چندین هفته در شهر های رم , توسکانی, ونیز و فلورانس اقامت داشتند و در ان مدت نزدیک به 10000 عکس از بناهای تاریخی مثل ساختمانها , پلها و مجسمه های شهر های نامبرده برای طراحی انها در بازی گرفته شده .

*بااینکه هدف سازندگان از انتخاب Ezio Auditore Di Firenze به عنوان نام شخصیت اصلی بازی هنوز معلوم نیست ولی میشه این اسم رو به این صورت تعبیر کرد :

- کلمه ایتالیایی Ezio از لغت Aetius در زبان لاتین و Aetios یونانی گرفته شده که به معنی عقاب هست
- Auditore در زبان ایتالیایی به معنی کسی هست که شنونده هست یا به صورت کلی شخصی که گوش می کند که در ان زمان به کسانی که شغل اداری داشتند به خصوص قاضی ها اطلاق میشده
- و Di Firenze یعنی از فلورانس

* سازندگان بازی از اول می خواستند که داستان سری Assassin’s Creed درباره افراد و خانواده های مختلف در بازه های زمانی متفاوت روایت بشه و به هیچ وجه قرار نبوده که داستان فقط به یک فرد خاص محدود بشه.


* نقش داوینچی برای Ezio در بازی مثل نقش Q برای جیمز باند است !!

* ماکیاولی در بازی تاکتیک های مهمی رو به Ezio اموزش میده.

*لورنزو مدیچی بعد از اینکه از یک سو قصد از طرف خانواده Pazzi به طرز معجزه اسایی نجات پیدا میکنه به یکی از طرفداران Ezio تبدیل میشه(در طی ان سو قصد برادر مدیچی به قتل میرسه ) البته از انجایی که مدیچی در ان زمان دارای سیستم بانکی بوده معلوم نیست که چه تاثیرهایی میتونه در اینده برای Ezio داشته باشه .

*زندگی Catrina Sforza بعد از قتل شوهر اولش و اسیر شدن خودش و فرزندانش توسط خانواده اورسی در بازی نشان داده میشه و احتمالآ در ادامه بازی از Ezio درخواست کمک خواهد کرد .

* ممکن هست که Pope Alexander VI هم در بازی حضور داشته باشه که یکی از شخصیتهای بسیار ظالم ان دوران محسوب میشده .

* خانواده Ezio در بازی توسط خانواده های رقیبشان به قتل میرسند


*Ezio یک شخصیت خشن و بی روح نیست که فقط به فکر کشتن افراد باشه بلکه یک فرد تحصیل کرده و اگاه به اداب معاشرته که علاوه بر هنر های رزمی در شعر و هنر هم دستی داره و میتونه با قوه بیانش افراد مختلف رو به خودش جذب کنه.


* شهر ها در Assassin’s Creed 2 همگی به نوعی از طریق حومه خودشون (که در انها هم ماموریت های زیادی وجود داره) به هم متصل هستند و دیگه برای رفتن از شهری به شهر دیگر لازم نیست که مثل شماره قبل از مکان طولانی ای مثلKingdom عبور کنید.

کارگاه داوینچی

*مسیرهای خوب برای free-running در بازی با پارچه های سفید نشان داده میشند.

* نگهبانان خنجر به دست جز دارای قابلیت های free-running هستند و فرار از دست انها از بقیه دشمنان سخت تر هست و نگهبانان تبرزین به دست جز باهوش ترین دشمنان بازی به حساب میان.

*سیستم بدنامی یا ‘’Notoriety System’’ بازی براساس اعمال گیمر تعیین میکنه که Ezio در بازی به صورت ناشناس است یا اینکه بین افراد به عنوان یک فرد بدنام شناخته میشه که در حالت دوم تعدادی ماموریت اضافی مثل کشتن شاهدان عینی , رشوه دادن به افراد و پاره کردن پوستر های دستگیری Ezio به بازی اضافه میشند.

* اب یکی از عناصر اصلی این شماره از بازی رو تشکیل میده به طوریکه Ezio میتونه تا زمانیکه نفس داره از ان برای پنهان شدن از دید دشمنان استفاده کنه یا اینکه با حرکات خاصی نگهبانان رو به داخل اب کشیده وبعد انها رو خفه کنه همچنین Ezio قادر است که دشمنان خود رو از درون مکانهایی که در انجا پنهان شده نیز به قتل برسانه.

* Ezio میتونه برای فرار از دست نگهبانان بازی به صورت انها خاک بپاشه یا اینکه با سر انها را بزنه همچنین با گرفتن دکمه حمله حرکت مخصوص هر سلاح رو انجام میده که برای خنجر این حرکت شامل زدن ان به حریف و بعد هل دادن ان به سمت یک نفر دیگه میشده.

* احتمال داره که فیلیپ شهباز بازیگر امریکایی که در شماره قبل صدا پیشگی شخصیت الطیر رو برعهده داشت دوباره در این قسمت نیز حضور داشته باشه (پدر فیلیپ یک دورگه ایرانی امریکاییه و مادرش عرب )

*برای استفاده تیغه های پنهان دست های Ezio نیازی به انتخاب انها از قبل نیست و در صورت بی اطلاعی هدف مورد نظر از حضور شما تیغه ها به صورت خودکار فعال میشند به علاوه اینکه در یک حمله ناگهانی میشه دو دشمن رو به صورت همزمان با تیغه ها مورد حمله قرار داد. به گفته طراحان بازی Ezio غیر از این دو تیغه انچنان به سلاح دیگه ای نیاز نداره.

* بعد از عرضه شماره اول سازندگان بازی مدت زیادی رو صرف جمع اوری و تجزیه و تحلیل نظرات منتقدان و طرفداران بازی کردند و در نتیجه عناصر کلیدی Assassin’s Creed 2 براساس واکنش ها و نظرات این دسته از افراد شکل گرفته (با توجه به اینکه هسته اصلی بازی باید دست نخورده باقی می مانده )

*محافظت کردن از قایق یک زن اشراف زاده در کانالهای ونیز , تعقیب فردی در بین جمعیت بازار , و دنبال کردن مرد فراریی در شهر تعدادی از ماموریتهای بازی رو تشکیل میداده . بعضی از ماموریتهای بازی خودشون از چندین عمل کوچک تر دیگه تشکیل شدن و در کل تعداد 200 ماموریت( اصلی و فرعی ) در بازی وجود داره که از طرف افراد مختلف به Ezio داده میشند. سازندگان گفتند که در طراحی ماموریتها گوشه چشمی به سری بازیهای GTA هم داشتند .

* از وسیله پرنده داوینچی برای نجات جان یکی از متحدان Ezio در کاخ یکی از دوک های فلورانس استفاده میشه که برای استفاده از ان دوستان Ezio باید بر روی زمین چندین اتش درست کنند تا مانع از سقوط Ezio و وسیله نقلیه هواییش بشند.

* به غیر از اب و پشته های کاه Ezio میتونه در توده های پشم (یکی از مهمترین کالاهای صادراتی فلورانس ) و گاری های ماهی فروشان ( بین ماهی ها) هم پنهان بشه.

* امکان داره که در بازی اثری از کارناوال ونیز هم وجود داشته باشه که در ان مردم اجازه داشتند که چهره های خود رو با ماسک بپوشانند.



*جدا از اینکه اگر Ezio صدمه شدید ببینه باید به دیدن دکترهای کنار خیابان بره memory syncها هم هنوز در سیستم سلامتی بازی حضور دارند.

*مارگارت مزروه استاد تاریخ از دانشگاه نتردام به عنوان مشاور مسائل تاریخی در تیم سازنده های بازی حضور داره.


* دو فرقه Assassin و Templar اینبار مثل شماره قبل در بازی حضور مستقیم ندارند و به صورت مخفیانه تاثیر خودشون رو در داستان بازی اعمال می کنند اما جنگ بین این دو گروه هنوز هم در Assassin’s Creed 2 جریان داره و در پشت پرده هر حادثه مهم بازی میشه ردی از ان دو رو مشاهده کرد.




فهرست وبلاگ

طبقه بندی

آرشیو

نویسندگان

پیوندها

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

جستجو

آخرین پستها